HOME>Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag of antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op via 020-6104595.

Wat zijn de voordelen van een auto leasen?

  • Meer financiële vrijheid

    Als uw onderneming een of meerdere wagens zelf aanschaft, betekent dat een grote investering die beslag legt op de financiële middelen van uw onderneming. Met een leasecontract kunt u dit geld vrijhouden voor uw strategische bedrijfsvoering.

  • Helder inzicht in uw mobiliteitskosten

    Bij ondernemingen met eigen wagenpark zorgen onderhoudsbeurten, onvoorziene technische gebreken, verzekeringspremies en belastingen vaak voor een onoverzichtelijke administratieve rompslomp en worden kosten onnodig onbeheersbaar.

  • Zekerheid

    U weet zich geruggensteund door Lease Performance, een deskundige leasemaatschappij die de belangen van uw mobiliteit behartigt, waar u ook bent. Deze vinger aan de pols is niet alleen handig bij pech onderweg, maar ook bij ondersteuning van administratieve zaken, het periodiek onderhoud of bijvoorbeeld de wisseling van zomer- naar winterbanden.

Reparatie & Onderhoud

  • Mijn leaseauto moet voor onderhoud naar de garage, bij welke dealer mag het onderhoud plaatsvinden?

    Voor het reguliere onderhoud van uw leaseauto kunt u een afspraak maken bij een merkdealer van het desbetreffende merk in uw buurt. Voor de vervanging van banden kunt u ook een afspraak maken bij een EuroMaster vestiging bij u in de buurt.

  • Heb ik tijdens het onderhoud of reparatie van mijn leaseauto recht op vervangend vervoer?

    Vervangend vervoer zit niet standaard in elk contract opgenomen, afhankelijk van uw contract heeft u wel of niet recht op vervangend vervoer.

    Indien vervangend vervoer is opgenomen in uw contract, kunt u bij uw dealer vervangend vervoer regelen. Houdt u rekening met de wachttijd die in uw leasecontract is afgesproken, vaak is dit 24 uur. U heeft dan alleen recht op vervangend vervoer indien het onderhoud langer dan 24 uur (= 1 werkdag) duurt.

    Bij calamiteiten kunt u echter altijd een beroep doen op vervangend vervoer. Onze zorg is uw mobiliteit! Wij helpen u eerst zo snel mogelijk weer op pad en daarna pas bekijken we of de kosten voor vervangend vervoer inbegrepen zijn in uw leasecontract. Die krijgt u dan achteraf eventueel in rekening gebracht.

  • Waar kan ik mijn vervangend vervoer auto achterlaten?

    Als u in verband met onderhoud of reparatie van uw leaseauto met een vervangende auto rijdt, dan kunt u die vervangende auto bij de reparateur van uw leaseauto achter laten. U doet ons overigens een groot plezier als u de auto afgetankt inlevert.

    Als u in het buitenland een vervangende auto heeft gekregen verzoeken wij u, alvorens u met die auto naar Nederland vertrekt, contact met ons op te nemen. Er zijn situaties denkbaar dat wij verzoeken met de trein of met het vliegtuig terug te komen.

  • Wat moet ik doen bij Pech onderweg?

    Bij Pech kunt u 24 uur per dag contact opnemen met de mobiliteitsservice van uw automerk.

    Mocht u niet worden geholpen door deze mobiliteitsservice belt u tijdens kantooruren met ons kantoor, buiten kantooruren belt u ons noodnummer 020-6194544. 

    Kosten voor hulp bij het verlies van sleutels, tanken van verkeerde brandstof of een lege tank zijn niet gedekt in het leasecontract.

  • Hoe wordt schade aan een band berekend?

    Bij schade aan een band wordt het resterende profiel van een band aan u doorbelast. Hoe dit wordt berekend kunt u zien aan de hand van dit voorbeeld.

    • Bandschade met een rest profiel van 6mm - Prijs van nieuwe band is 8mm (bedrijfswagenband 10mm) - € 150,00 delen door 8mm (prijs per mm is € 18,75)
    • 2mm van de rest profiel aftrekken i.v.m. vervangingsgrens
    • Blijft over: 4mm x € 18,75 = € 75,00
    • € 75,00 excl. BTW doorbelasten
  • In mijn contract is onderhoud opgenomen, heb ik ook recht op winterbanden?

    Bij een leasecontract met onderhoud kunt u winterbanden wel of niet opnemen in uw contract. Als u winterbanden in uw contract heeft, heeft u recht op één set winterbanden in uw contract. Voor verdere informatie kunt u het winterbandenreglement op onze website raadplegen.

Schade & verzekeringen

  • Hoe is mijn leaseauto verzekerd?

    Als in uw leasecontract ook de verzekering is opgenomen, is uw leaseauto WA casco verzekerd of zoals in de volksmond WA All Risk genoemd.

  • Wat moet ik doen bij schade aan mijn auto?

    Blijft u vooral rustig en bij schade zonder gewonden download onze schade App. (mobielschademelden) en volg de aanwijzingen in de App.
    Bij schade met gewonden vul het schadeformulier zo compleet mogelijk in, vergeet u niet de achterkant van het formulier in te vullen. Het schadeformulier kunt u opsturen naar: Melbournestraat 9, 1175 RM Lijnden.

    U ontvangt dan een schriftelijke bevestiging, met daarin vermeld de hersteller met wie u een afspraak kunt maken voor de reparatie. 

  • Kan ik bij elk autoschadeherstelbedrijf mijn schade laten herstellen?

    Lease Performance bepaalt in samenspraak met de verzekeringsmaatschappij waar uw auto hersteld wordt.

  • Wat moet ik invullen bij verzekeringsnemer op het Schade Aangifte Formulier?

    Als verzekeringsnemer vult u Lease Performance B.V. in.

  • Waarom moet ik ook de achterzijde van het Schade Aangifte Formulier invullen?

    Uw verzekeraar verwacht een antwoord op de op de achterkant gestelde vragen.

  • Mag ik met een botbreuk of ander letsel in mijn auto rijden?

    U kunt het beste contact opnemen met uw dokter, als uw dokter aangeeft dat u mag rijden mag dit van Lease Performance ook.

  • Wat is het Eigen Risico?

    Het Eigen Risico is een eigen bijdrage in een deel van de schade.

  • Tijdens een auto-inbraak of schade zijn persoonlijke spullen van mij gestolen of beschadigd. Kan ik deze spullen claimen bij Lease Performance?

    Persoonlijke eigendommen in uw leaseauto vallen buiten de dekking en zijn daarom niet verzekerd.

  • Mijn auto heeft ruitschade, waar kan ik het raam laten herstellen?

    Bij ruitschade kunt u contact opnemen met AutoTotaalGlas op 0800-0828 voor een afspraak bij een vestiging bij u in de buurt. Geef bij AutoTotaalGlas aan dat u in een auto van Lease Performance rijdt.

Brandstofpas

  • Kan ik met mijn brandstofpas overal in Nederland tanken?

    Het grote voordeel van uw Multi Tank Card is dat u bij ieder tankstation in Nederland kunt tanken.

  • Ik ben mijn pincode van mijn MTC brandstofpas kwijt. Wat moet ik nu doen ?

    U kunt contact opnemen met Lease Performance, vervolgens stellen wij u een aantal vragen om erachter te komen of u wel degelijk de eigenaar bent van de brandstofpas. Indien u alle vragen juist kunt beantwoorden zullen we u uw pincode geven.

  • Ik ben mijn brandstofpas kwijt.

    Neem direct contact op met de klantenservice van Lease Performance, zodat wij direct uw pas kunnen blokkeren. We vragen een nieuwe pas voor u aan, vaak heeft u een Multi Tank Card al de volgende dag in huis.

Bekeuringen

  • Hoe handelt Lease Performance binnengekomen bekeuringen af?

    Uw leaseauto is eigendom van Lease Performance, waardoor Lease Performance de bekeuringen ontvangt. De verwerking van de bekeuringen is afhankelijk van de afspraken met u of uw werkgever.

  • Ik ontvangt een bekeuring op mijn leaseauto, maar was op de pleegdatum niet de bestuurder?

    Lease Performance is geen partij in deze discussie wie de bestuurder van de leaseauto is op het moment van de pleegdatum en wie verantwoordelijk is voor de betaling van de overtreding. De bekeuring wordt verstuurd naar de  (meest regelmatige) bestuurder die bij deze auto geregistreerd. Wij adviseren u om het onderling, of via de wagenparkbeheerder, met de daadwerkelijke bestuurder te regelen.

  • Wat moet ik doen als ik het niet eens ben met de ontvangen bekeuring?

    Als u het niet eens bent met een bekeuring kunt u in beroep gaan bij het CJIB. U dient zelf bezwaar te maken.

Buitenland

  • Ik vertrek met mijn leaseauto naar het buitenland, waarop moet ik letten?

    Controleer voorafgaand aan uw vertrek uw auto op een aantal punten, zoals bandenspanning, vloeistoffenniveaus en de verlichting. Neem altijd uw groene kaart(= verzekeringsbewijs) mee naar het buitenland. Controleer of u beschikt over het kentekenbewijs en de groene kaart. Controleer tevens of de auto verzekerd is voor de landen waar u doorheen en naartoe reist en of er nog een schadeformulier aanwezig is.

    Voor alle zekerheid raden wij u aan om wat extra olie en koelvloeistof, alsmede een set reservelampjes, mee te nemen. En als u met de caravan op reis gaat controleert u dan vroegtijdig de contactdoos van de trekhaak. Dat ook uw caravan tip top in orde moet zijn spreekt natuurlijk voor zich.

    Tenslotte nog een nuttige tip: sluit een goede reisverzekering af. Als u door ziekte of letsel niet met de auto naar huis kunt rijden dan zijn de repatriëringkosten niet inbegrepen in uw leasecontract.

    Houdt u er rekening mee dat in een aantal landen een veiligheidsvest verplicht is, deze dient binnen handbereik in de auto te liggen.

    Ook een verbandtrommel en alcoholtester kan ik enkele landen verplicht zijn.

  • Waarom heb ik in het buitenland een groene kaart nodig?

    De groene kaart is het internationale motorrijtuigenverzekeringbewijs waaruit blijkt dat, en onder welk polisnummer, de auto is verzekerd. Deze gegevens moet u op het schadeformulier invullen. Als u naar het buitenland vertrekt dient u in het bezit te zijn van een groene kaart.

  • Ik ben momenteel in het buitenland, maar heb mijn groene kaart niet bij me. Wat nu?

    Als u in het buitenland ontdekt  dat u uw groene kaart vergeten bent, kunt u contact opnemen met Lease Performance op 020-6104595 om uw polisnummer op te vragen.

  • Ik heb een reparatie aan mijn auto in het buitenland moeten laten uitvoeren. Wat moet ik doen?

    Indien het onderhoud van uw leaseauto in uw contract is opgenomen dient u allereerst contact te zoeken met ons kantoor of het noodnummer.

  • Heb ik in het buitenland ook recht op een vervangende auto als dit nodig is?

    Als vervangend vervoer bij reparatie en schade in uw contract is opgenomen heeft u mogelijk recht op vervangend vervoer in het buitenland. Lease Performance kan vervangend vervoer voor u regelen.

Facturatie

  • Ik heb een vraag over een factuur, bij wie kan ik deze stellen?

    Vragen over facturen van Lease Performance kunt u stellen aan de afdeling Finance op 020-6104595 of administratie@leaseperformance.nl. In een aantal gevallen zullen de medewerkers van deze afdeling u doorverwijzen naar andere afdelingen van Lease Performance.

  • Ik wil graag een kopie van een factuur ontvangen?

    Ja, u kunt altijd een kopie van een factuur ontvangen. Om een kopie van een factuur te ontvangen kunt u contact opnemen met de afdeling Finance op 020-6104595 of administratie@leaseperformance.nl.

Fiscale regelgeving

  • Heb ik bijtelling voor mijn leaseauto?

    Elke werknemer die van zijn werkgever een auto (geel of grijskenteken) beschikbaar krijgt, krijgt volgens de belastingdienst loon in natura. U moet een bepaald bedrag bij uw inkomen optellen ter compensatie van uw auto, hierover moet u belasting betalen. Er zijn verschillende percentages afhankelijk van uw auto. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de belastingdienst.

  • Wat is de fiscale waarde van mijn auto?

    Dit is de prijs die voor de auto wordt betaald, zoals deze uit de fabriek komt. Dit is inclusief alle accessoires af-fabriek. Het bedrag is altijd inclusief BTW en BPM. Wilt u de fiscale waarde van uw auto weten, stuurt u een e-mail naar administratie@leaseperformance.nl.

Algemeen

  • Ik kan mijn nieuwe leaseauto ophalen. Welke documenten krijg ik van Lease Performance?

    Bij de aflevering van uw leaseauto ontvangt u een berijdersboekje, met hierin alle praktische informatie, tevens ontvangt u een schadeformulier en groene kaart.

  • Mag mijn partner ook in de leaseauto rijden?

    Uw partner moet uiteraard beschikken over een geldig rijbewijs, maar of u partner ook daadwerkelijk in uw leaseauto mag rijden is afhankelijk van de autoreglement van uw werkgever. Het antwoord op deze vraag krijgt u dan ook van uw werkgever.

  • Mijn contract loopt af maar waar moet ik opletten als ik mijn auto inlever?

    De contractperiode is ten einde indien de looptijd in maanden is verstreken. U kunt de auto bij Leaseperformance B.V. inleveren of achterlaten bij de dealer waar u een nieuwe leaseauto ontvangt. U blijft echter verantwoordelijk voor de auto tot deze door een medewerker van Leaseperformance B.V. is ingenomen. Zorg ervoor dat de auto schoon is en dat alle bescheiden aanwezig zijn.

    Kentekenpapieren, reservesleutels, instructieboekje, onderhoudsboekje en eventuele codes van de radio en frontje graag bij de auto inleveren.

    Om misverstanden en discussies over eventuele schade na inlevering van de auto te voorkomen hebben wij een innameprotocol opgesteld.

    U kunt de auto ook kopen. Bij interesse voor overname van uw auto stuurt u een e-mail naar info@leaseperformance.nl.

  • Heeft Lease Performance een nieuwsbrief? Zo ja, hoe kan ik deze ontvangen?

    Ja, Lease Performance stuurt regelmatig een nieuwsbrief, met al het nieuws over Lease Performance en leasing. Indien u deze nieuwsbrief wilt ontvangen kunt u zich bij het contactformulier op de website aanmelden of via de link.

Staat uw vraag er niet bij? Klik hier om een e-mail te sturen of bel ons op telefoonnummer 020-6104595.

ADVIES? 020 610 4595

Reageer!

Aanhef:           De heer             Mevrouw
DEBUG TRAILER: pid:58-1